تبلیغات
تخصصی ترین وبلاگ مرجع سمند EF7 - مطالب هفته سوم بهمن 1393
تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 | 03:35 ب.ظ | نویسنده : محمد حکیمی منش
نگهداری سمند EF7

1-تعویض هر بار روغن موتور قبل از اتمام کارکرد استاندارد روغن مربوطه معمولا 6000 تا 7000
2-بازدید هر 20000 کیلومتر و آچار کشی کمک ها و زیروبند
3-تعویض تسمه تایم هر 60000 کیلومتر
4-تعویض فیلتر هوا و فیلتر روغن به هنگام هر بار تعویض روغن 
5-تعویض روغن گیربکس هر 50000 کیلومتر
6-تعویض لنت ها هر 20000 کیلومتر
7-تعویض دسته موتور هر 50000 کیلومتر
8-تعویض شمع ها هر 20000 تا 30000 کیلومتر
9-تعویض روغن هیدرولیک هر 50000 کیلومتر

کپی برداری از کلیه مطالب وبلاگ تنها با ذکر آدرس وبلاگ مجاز می باشد
مدیر وبلاگ: محمد حکیمی منش
http://3amand-ef7.mihanblog.com/



تاریخ : جمعه 17 بهمن 1393 | 06:10 ب.ظ | نویسنده : محمد حکیمی منش
اولین تجربه رانندگی با سمند EF7


بعد از تجربه رانندگی با پژو 405 و 206 و ال نود حالا نوبت به تجربه 
رانندگی با سمند می رسد.
نامی که به راحتی در سفر و خوش مسافرتی شهرت دارد.
در همان قدم اول که درب خودرو را باز میکنم متوجه سنگینی
در نسبت به پژو و ال نود و دیگر خودرو های هم رنج آن می شوم
صدای بسته شدن درها کمی بهتر  405 می باشد ولی سنگین تر!
با نگاهی به داشبورد متوجه کامپیوتر مرکزی در پایین ضبط می شوم
که در آن می توانم تنظیمات مربوط به هشدار تعویض روغن ، هشدار
تعویض فیلتر هوا و حساسیت سنسور عقب را ببینم.
از دیگر مزایایی که سمند را با دیگر محصولات ایران خودرو متمایز
می کند وجود سیستم رمز گذازی کامپیوتری بر روی سمند می باشد
که با تنظیم رمز 4 رقمی می توان آن را تا حد قابل قبولی ضد سرقت نمود.
خودرو را استارت میزنم و دیگر خبری از صدای غرش موتور XU7 به گوش نمیرسد.
موتور نرم و آرام کار میکند .
در ابتدا با زدن دنده 1 کمی خشک جا می رود اما پس از گذشت 10 دقیقه حرکت 
با گرم شدن روغن گیربکس دیگر خبری از خشکی دنده 1 نمی باشد.
این بار توقف میکنم و با گاز پر دنده 1 را پر میکنم و دیگر خبری از هن بودن سمند
نمی بینم چیزی که در مدل های قبلی و با موتور XU7 نمایان بود.
گشتاور دنده 2 و کشش در دنده 2 و دنده 3 لذت خاصی را برایم به ارمغان می آورد
با ادامه حرکت متوجه سنگینی و امنیت خودرو در حرکات چپ و راست میشوم 
کاماکان به رانندگی ادامه می دهم تا به جاده خلوتی میرسم و پا را روی پدال گاز 
می فشارم و متوجه راحتی بالا گرفت سرعت می شوم چیزی که بر خلاف پژو 405 
و ال نود در سرعت های بالای 100 کیلومتر باعث رنجش می شود . 
مصرف سوخت طی تست بنده همان 7/8 کارخانه درآمد و در جاده هم مصرف 6 را 
بدست آوردم.
ترمزهای ABS چندان قابل تعریفی ندارد مخصوصا در سرعت های زیر 100 کیلومتر
اما در سرعت های بالای 100 و 180 کیلومتر از کارایی و عملکرد خوبی برخوردار می باشد.

کپی برداری از کلیه مطالب وبلاگ تنها با ذکر آدرس وبلاگ مجاز می باشد
مدیر وبلاگ: محمد حکیمی منش
http://3amand-ef7.mihanblog.com/




  • ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون