تبلیغات
تخصصی ترین وبلاگ مرجع سمند EF7 - مقایسه سمند EF7 با آزرا 2008 طبق تجربه بنده...
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394 | 01:14 ب.ظ | نویسنده : محمد حکیمی منش

بعد از مدتی سمند سوار شدن آن هم با موتور EF7 ، این بار را به آزرا اختصاص داده ام
و طبق پیشنهاد یکی از دوستان سوار آزرایش شدم...
طبق گشت زنی های بنده در سایت ها و وبلاگ های مختلف، زانتیا سوارها آرزوی سوار شدن  ماکسیما را دارند
و ماکسیما سوارها آرزوی سوار شدن سوناتا را دارند و سوناتا سوارها آرزوی سوار شدن آزرا را دارند و آزرا سوارها
دیگر هیچ....
خب ،آزرا با موتور 3350 سی سی، 24 سوپاپ و قدرت 235 اسب بخاری کجا و سمند 114 اسبی کجا ؟؟!!!
اما بد نیست یک بارهم مقایسه ای کوچک بین سواری این اسب ایرانی و این غول کره ای انجام دهیم...!
در ابتدای وارد شدن به آزرا متوجه بزرگی اتاق و بزرگتر بودن صندلی های جلو نسبت به سمند شدم
و پس از بررسی امکانات داخلی آزرا متوجه برقی بودن همه چیز شدم....
از چرخش فرمان از بالا و پایین و جلو و عقب برقی تا صندلی راننده برقی و آینه های برقی در همه جهات..جلو و عقب برقی
بالا و پایین شدن برقی،تکیه گاه هم مانند سمند برقی ...
بعد از کلی جلو و عقب شدن های برقی و تنظیم جای نشستن بدون معطلی سراغ استارت زدن آزرا
رفتم و با زدن استارت اصلن متوجه روشن شدن خودرو نشدم بخاطر عایق بندی فوق العاده
و برای اطمینان از روشن شدن پا را روی پدال گذاشتم و با بالا رفتن دور موتور به روشن بودن خودرو پی بردم!!!



پس از روشن کردن آزرا فرمان بصورت اتومات جلو آمده و خودرو آماده حرکت شد،نمای صفحه کیلومتر همراه با
نورپردازی سفید جلوه خاصی به آزرا داده است بطوری که از دیدن نمای صفحه کیلومتر لذت خاصی را میبردم!
صفحه نمایشگر داخلی ازرا مجهز به جی پی اس و بلوتوث برای تغییر آهنگ های مورد علاقه ،یکی از آپشن های 
جذاب داخلی می باشد.
خودرو را روی دنده اوتومات گذاشته و آهسته پدال گاز را میفشارم خودرو بسیار نرم و بیصدا شروع به حرکت میکند
و در حین حرکت هنگامی که جاده خلوت میشود برای محک قدرت این غول جاده ها پا را بر روی پدال گاز میفشارم
با افزایش دور موتور و گشتاور موتور قدرت عجیبی را زیر پای خود احساس میکنم و در اندک زمان تمامی خودروها در 
تمامی آینه ها تبدیل به نقطه ای کوچک میشوند و به راحتی متوجه میشوم که هیچ خودرویی در قد و قواره این غول
کره ای نیست که به گرد پایش برسد ...
در حین بالا رفتن دور موتور و افزایش سرعت متوجه صفحه کیلومتر و ثبت مصرف 15 را شدم که بسیار 
مصرف بالا و قابل توجهی بود و این یعنی یک فاجعه ...یک فاجعه ی مصرف سوختی !!!
سرعت را که آهسته تر کردم حدود 60 تا 80 کیلومتر، نمایشگر جلو درصد سوخت مصرفی را صدی 12 نمایش میداد
که بازهم خود جای تعجب و تامل داشت....
آهسته پا را بر روی پدال ترمز میگذارم اما پی بی ضعف ترمز میبرم که حتی از سمند هم ضعیف تر بود
اما علت را که جویا شدم پی بی اتمام لنت ها بردم...
در یک جمع بندی کلی :
1-قدرت-سرعت-شتاب-کشش آزرا فوق العاده عالی بود
2-راحتی صندلی های سمند به جرات میگویم بهتر از آزرا نه ،ولی کمتر از آزرا نبود و 
در سمند احساس راحتی بیشتری را داشتم..
3-مصرف آزرا 12 در شهر در مقایسه با مصرف 8 سمند EF7 در شهر بسیار بالا میباشد!!!
4-نرمی فرمان سمند و هندلینگ سمند در حد آزرا نرم و از راحتی و هندلینگ بالایی برخوردار میباشد
5-آنقدر هم که از آزرا تعریف شنیده بودم ،آنقدر هم تعریفی نبود و بنده چیزی بسیار بیشتر 
از اینها را انتظار داشتم ...
پیروز باشید.

کپی برداری از کلیه مطالب وبلاگ تنها با ذکر آدرس وبلاگ مجاز می باشد
مدیر وبلاگ: محمد حکیمی منش
http://3amand-ef7.mihanblog.com/




  • ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون